Translate

.

.

tisdag 2 maj 2017

Sveda - Inget stök


Solen är fruktansvärt stark, brände pannan rejält i går . Men fann nåd av en
avokadoplanta  :((  Aloe Vera blad som jag tog loss ett blad som var stort och tungt
och snart inte orkade sitta kvar längre.
Smörjde på pannan med saften ur bladet, rena trolleriet - svedan slutade direkt och nu är den helt bra.



Just här omkring var Valborg ganska lugn, hoppade till av ett par raketer och smällare bara, men sedan var det överraskande tyst. Tänkte nästan gå ut och fråga om folk hade somnat, hehe...


En ny vacker dag är här, har ännu inte bestämt hur dagen skall se ut, har olika saker som behöver göras men funderar på att skjuta upp några till sämre dagar. :)


Hur var det hos dig, stökigt, lugnt eller lagom? ☺


Kram, K



16 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att solen är stark nu så det gäller att inte bränna sig. Hade hoppats på en stund i solen i går men så blev det inte...

    Kram och ha en härlig tisdag!

    SvaraRadera
  2. Jag har Aloe Vera växter hemma, synd jag inte kan ha det i ögonen ;) svider än.
    Här var det lugnt. KL <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Stackars dig, skall det verkligen svida så länge?

      KL ❤️

      Radera
  3. Här i Torrevieja var det väldigt lugnt, här firas inte alls Valborg, men igår var många ute och åt och flnerade.
    Vårsolen är stark och ofta hjälper aloe vera att lindra. (Ser ut som om det var ett sådant blad du hade...)
    Passa på nu att njuta av det fina vädret och att vara ute för inomhuspyssel kan man göra när det blir sämre väder igen.
    Kram och trevlig eftermiddag.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har inte firat Valborg sedan jag var ung.

      Kram ❤️

      Radera
  4. Inte för att jag vill vara sån men... Avokadoplanta? Den där lavendeln liknar mer en sån där Aloe vera-modell? Ooops... Nu var jag visst sån i alla fall ;-)

    Ha en fin kväll utan sveda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så skönt när andra är sådana så att jag inte alltid behöver vara det!

      Fast jag tror faktikst att avokado är bra för hyn också, dock inte bladen då. Synd att det är så attans dyrt med avokado så man äter hellre upp den är smetar ut den i fejjan.

      Radera
    2. Hahaha, Ama du e för skön, garvar så jag trillar av stolen.♥
      Är säker på att Emma gråter en skvätt när hon inte fick vara först, ha ha... Avokado är gott men kanske inte i fejset, haha... ♥

      Kram på er båda ♥

      Radera
  5. Det har varit lugnt här hehe.

    Ha det gott och KRAM

    SvaraRadera
  6. Jag använder aloevera som fungerar jätte bra! Det var väl ett sånt blad du hade teor jag! Vi hade våran egen middag och lagomfest på valborg! :)
    Var försiktig i solen nu!
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Sådär kom äntligen en som inte rättar min planta, du e för go du. ♥♥♥♥ Hihi, skojar.... Du det är natt nu så jag behöver inte akta solen. :D))

      Stor kram ♥

      Radera
  7. Så duktig du är - alltså att veta att man kan använda Aloe Vera för att få bort sveda. Det visste jag inte.
    Här var kolugnt under första maj. Dagen firas inte här, brasor tänds först till midsommar.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det finns några saker som jag är bra på och "trolldom" är en av dem.... :D) fnizzz....

      Kram på dig ♥

      Radera
  8. Vi har traditionell by eld, samlas kring elden som vi hjälps åt att fixa, pratar grillar, mysigt.
    Säger godnatt och sovgitt

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥