Translate

.

.

tisdag 9 maj 2017

Rastar hundarna i de fina tulpanerna





Jag älskar verkligen blommor, tidigare var jag mera växt-människa, fast
det kanske har med åldern att göra. :)


Nu till något mycket mer allvarligt: På vår gräsmattan har vi fina blommor och tulpaner. Men vet ni vad? De som rastar hundar använder dessa tulpaner som toalett, jag blev skitsur. Märkte att tulpanerna låg nertrampade och var bortslitna. Här tog jag damen med hunden och killen från hunddagis på bar gärning - hann bara med en dessa bilder som man inte ser speciellt bra.

Vill tillägga att det finns ett stort område här omkring för hundrastning men just att rasta hundarna på tulpanerna har blivit en favorit hos både hundarna och de som rastar dem.

Kram, K ♥

20 kommentarer:

  1. Man kan ju undra över hur hundmänniskorna tänker som låter sina hundar göra sina behov bland blommor/rabatter osv. (Det är väl en sak om blommor är vilda och växer i skog/glänta eller dylikt) Det finns förmodligen andra "bättre" platser att ta hunden till.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi har hunddagis i närheten och en av killarna som jobbar där gillar tulpanerna för där går han med en 7-8 hundar i taget.

      Kram ❤

      Radera
  2. Fen fyyy vilket oskick! Hur tänker folk egentligen? Problemet är väl just att dom INTE tänker...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Oskick ja verkligen, fy för att använda tulpanerna som toapapper. Kram ❤

      Radera
  3. Det där blir jag riktigt förbannad över! Som när hundarna kissar på cyklar och liknande.

    Det är ju inte hundarnas fel, det är hundägarnas och det är dem jag blir arg på. Hunden förstår ju inte att blommorna är planterade och kostat pengar och tid så att alla ska ha något vackert att njuta av.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är inte bara ägarna, många som rastar är hundvakt. Detta har blivit som en fix idé för alla dras till tulpanerna.

      Kram ❤

      Radera
  4. Men så respektlöst av hundägarna för där ska man självklart inte rasta sina hundar. Blommorna ska glädja alla så man får ta sitt ansvar och välja en bättre plats. Här i närheten så jag en mamma som lät sin dotter vandra igenom ett hav av påskliljor. Själv satt jag i bilen men annars hade jag sagt till.

    Kram och ha en fin tisdag <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är så okänsligt, om de bara kissade men de fullkomligt ger sig på tulpanerna som de vore något som katten släpat dit.

      Kram ❤

      Radera
  5. Det har nog med åldern att göra jag gillar fortfarande växter mer ,-)))))
    nejå jag gillar blommor mer o mer jag också ,-))
    Men så dåligt! Blommor har vi så kort stund och till för alla att njuta av,Korkade hundägare ni har där!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Växter och okej dem med...:)

      Kram ❤

      Radera
  6. Fyyy vilka onda hundägare. På Dalagatan får man hoppa mellan alla bajshögar som bara lämnats där (grrrrrrr) =(

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kul det där om man är på väg till ett möte och trampar i en bajskorv. :(

      Kram ❤

      Radera
  7. Nä, så trist när de inte kan dra bort hunden därifrån :( Vår hund var ju alltid lös ute i vår trädgård...och han hade faktiskt en väldig förkärlek till just tulpanerna. De var alltid nedtrampade och kissade på! Men hade han varit kopplad och ute i en park hade jag givetvis tagit bort honom!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kärlek är en sak, men några av dessa händer ville slita tulpanerna i bitar.

      Kram ❤

      Radera
  8. Vardagsmat eller ska jag säga vardagsskit här. Men jag förstår din frustation. Hundägarna borde verkligen skärpa sig! Åt andra sidan kan du kalla det hela för gödsling;-)

    SvaraRadera
  9. Trist med så nonchalanta hundägare. Och man kan ju undra varför ett hunddagis inte går längre turer med telningarna. Jag hade gått i taket, precis som du.
    GRRRR....
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är inte bara ägarna utan hundvakter och hunddagis...

      Kram ❤

      Radera
  10. Så jättedåligt att göra så, då är man ingen hundmänniska.
    Speciellt om det finns andra ställen att gå till.
    Lycka till med blommar som luktar gott����

    SvaraRadera
    Svar

    1. Här finns gott om rastningsstälken men de vill till tulpanerna. Kram ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥