Translate

.

.

söndag 7 maj 2017

Ögonmigrän - App Store







God morgon på er alla himlens-stjärnor. 

Ögonmigränen försvann efter ett par timmar så som den alltid gör, jag blir enormt trött efteråt,
så det tar en stund innan man fungerar igen.
Försökte gå in med mitt lösen på ett ställe under anfallet, det gick inte alls, kunde inte förstå
vilka siffror/bokstäver jag skulle trycka på. Detta är så svårt att förklara och framför allt är det otroligt svårt att förstå själv när hjärnan är utslagen och inte förstår. När jag ligger med anfallet så vet jag lösenordet, jag kan det -  men vet inte hur jag skall göra för jag ser bara siffror och bokstäver huller om buller och vet inte vad som är vad. Att man kan tangentbordet har ingen betydelse när man inte förstår hur ett (G) ser ut.
Vad är det som händer i hjärnan? Nåja, knepigt är det iallafall.
Likadant är det med orden, de kommer baklängst, fel ord, fel ordning och fel sammanhang.
Svara i telefon är ingen idé att försöka sig på.







Sen ville jag bara säga att apparna som finns på App Store för blogger och blogspot inte längre är gratis där, man får köpa från 50 kr och uppåt. Vad man köper vet man inte för alla är nya och där finns inga omdömen. Vet inte hur jag skall göra...
På min gamla iPhone som är gammal och slut har jag gamla appen och den funkar perfekt men finns alltså inte kvar, är borttagen och skrotat. 

Jag vet ju att några här inne har iPhone så jag undrar om ni bloggar med de gamla gratisapparna, eller hur gör ni? 
Visst kan jag gå in och köpa en app, det är inte det utan det är att det finns flera NYA att välja på och jag har ingen aning om vad och vilken jag skall köpa.


Okej, då avslutar jag för nu, senare kommer SKYLTSÖNDAG om jag kan få in bilder.




Kram, K


18 kommentarer:

  1. Men FY vad jobbigt! Tur att det gick över relativt snabbt, men väldigt onödigt att det dök upp överhuvudtaget!

    Ha nu en skön söndag UTAN hoppande bokstäver.
    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det blev en Toppen dag utan hoppande bokstäver... :)

      Kram ♥

      Radera
  2. Usch så jobbigt för dig! Men skönt att det försvann ganska fort....
    Ha en skön dag och vila dig mycket!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Appar är grekiska för mig ,-))
    Otäckt verkar det att ha ögonmigrän!
    Första gången du fick det måste du ju ha blivit rädd.
    Vila och njut, KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej appar är inte otäcka men man får se upp med var
      man hämtar dem ifrån... :)

      Kram ♥

      Radera
  4. Skönt att du är lite piggare men vila dig nu.
    H´Jag skulle beställa tid hos Apple Store i Täby och be dem förklara. Jag använder min Mac när jag bloggar, har en gammal Iphone och tycker det är svårt att få till det där.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Men det finns inget att förklara, att apparna kostar det är inte konstigt men varför de alla är nya och utan omdöme det är konstigt.

      Kram ♥

      Radera
  5. Givetvis skickar jag en stor kram till dig.
    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar

    1. TACK - letade just efter den! :))) ♥

      Radera
  6. JA, skönt att du mår bättre! Men va konstigt att app store tar betalt för apparna??? Jag använder mej av BlogPress när jag bloggar från mobilen, som nu funkar utmärkt igen, efter USA-resan så installerade jag om appen eftersom de slutade lägga ut bilder, men nu funkar den igen, men man kan som det alltid har varit bara ladda ner 5 bilder i varje inlägg.
    Kolla med Apple i Täby varför apparna kostar pengar nu???

    SvaraRadera
    Svar

    1. Blogger-apparna tar dom betalt för. Men app store är app store, det var länge sedan jag använde mig av den nu när jag haft samsung.

      Kram ♥

      Radera
  7. Bloggar med min mobil. Men vill ha en liten data, tråkigt att det ska kosta.
    Hoppas du mår bättre, jobbigt det låter med sån ögonmigrän. Ha en bra kväll och en nystart till nya veckan
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ögonmigränen försvinner efter två timmar, ville med inlägget bara försöka förklara lite, jag är van så det är ingen fara. Kramar ♥

      Radera
  8. Har aldrig gjort det själv (en datakille gjorde det åt mig), men man kan liksom ladda över alla appar och andra program från en iPhone till en annan. Tror man gör det via datorn. Ta med dig dina iPhones och kolla en av många Applebutiker på Odengatan. En ligger mitt emot Subway vid Stadsbibliotekets busshållplats.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Problemet är inte att ladda ner appar, det är bara att ladda på. Saken är att bloggspot gamla bloggers app INTE finns att ladda ner till iPhone längre....

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥